Skip to main content

E-post finns redan registrerad - Tietokanta / För Lärare / Binogi Lärardelen - Binogi Support

E-post finns redan registrerad

Authors list

Om meddelandet "ett konto finns redan kopplat till denna epost" kommer upp vid registrering av ett konto till Binogi innebär det att e-posten redan används. Men om det inte syns på din skolas elevkonton så är kontot ej ännu kopplat till någon skola.

Detta kan du lösa på olika sätt.

  1. Du ber att användaren loggar in på kontot ändå. Om eleven inte kan sitt lösenord så går det att få ett nytt via Binogi.se/forgot-password

  2. Väl inne på sitt konto kan användaren ändra i sina inställningar - det lilla kugghjulet i övre högra hörnet.

  3. Klicka på "skola och klass".

  4. Användaren fyller i vilken skola och eventuellt klass som kontot ska kopplas till. Tänk på att en skolas namn kan finnas i flera olika kommuner. Uppdatera sidan.


  5. Sist går du in på ditt lärarkonto och godkännar användaren till skolans licenser.


Om du ändå inte får det att fungera: 

  1. Klicka på pratbubblan längst ner till höger och berätta för oss vilket konto som det gäller.

  2. Vi behöver veta vilken epost som ska användas samt vilken skola och klass användaren ska tillhöra för att snabbast kunna hjälpa.